torsdag 2 januari 2020

81. Flower power (1 av 365+1)






































På eftermiddagspromenaden plockade jag en bukett eldkrona, Lantana camara. Det är en ganska förrädisk växt. I obevakad trädgårdsmiljö frösår den sig ohämmat - ett riktigt ogräs. Plantorna är taggiga och luktar rätt obehagligt. Vår granne avskyr den - och vi försöker hålla den från tomten. Men den är vacker med sina lysande färger och det är tacksamt med en växt som blommar i princip året om. Till och med nu mitt i vintern.

12 kommentarer:

  1. Helt underbar bukett färgglada blommor. Härligt ljus och färger, fint perspektiv och fin lugn bakgrund.
    Lycka till med fotoutmaningen !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det blir kul med en utmaning. Eller EN - snarare 366 :-P

      Radera
  2. Mycket blomsterkraft där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den här växten kan verkligen ta för sig!

      Radera
  3. Svar
    1. Ja, det är härligt med färg mitt i vintern!

      Radera
  4. Den blomman skäms inte för sig :D
    Härlig färgklick mitt i allt grått just nu.
    Får mig att känna hopp om våren....
    Fint fångat med vackra färger.

    SvaraRadera
  5. En underbar blomma med vackra färger. En fin inledning på årets fotoutmaning.

    Kan inte välja annan profil här än Google. Vet inte hur man gör för att du ska veta vem som skrev kommentaren men jag chansar :-)
    Anita-Malta

    SvaraRadera
  6. ...det fungerade inte. Klickar man på länken så kommer man inte till min sida. Har aldrig använt blogspot. Går det att åtgärda så att det finns fler alternativ när man ska välja profil vore det bra.
    https://maltanita.blog/

    SvaraRadera
  7. Men så kul att du är med :)

    SvaraRadera
  8. Du kan radera min föregående kommentar. Som f d administratör tipsar jag dig om att tillåta kommentarer via namn/url så att det går att kommentera från sin egen sida.
    Så kul att du är med igen, fina bilder du tar och jag vill gärna följa dig i år!

    SvaraRadera